سوال کاربر :
سلام جناب وکیل استدعا دارم به من کمک کنید که بدونم چه باید بکنم چون چند ماهه بایک فرزند معلول سرگردانم.پدر بنده در خردادماه ۱۴۰۱درحالیکه بازنشته تامین اجتماعی بود فوت شد وتمام مدارکش چه رزمان حیاتش که به برادرم وکالتنامه رسمی داده بود برای گرفتن حقوقش و چه بعد فوتش دردست برادرم بود .من بعد از گذشت چندماه طلاق گرفتم و بخاطر نداشتن کمک هزینه زندگی خودم وپسر معلولم خواستم از مستمری پدر استفاده کنم که به برادر بی شرفم مراجعه کردم و مدارک فوتی پدر را برای گواهی انحصار وراثت که یکی از شرایط گرفتن حقوق پدرم هست درخواست کردم و گفت برات میفرستم اما درعین ناباوری خودش رو سربه نیست کرد وپیغام داد که من شناسنامه رو باطل نکردم و گواهی فوت ندارم.من موندم بدون دسترسی به مدارک و سردر گم چرا که فوت هر شخصی باید تا ۱۵ روز نهایتا به اداره ثبت گزارش بشه الان ۲۰ماه گذشته ومن هم بدون هیچ مدرکی .تنها راهی که به ذهنم رسید این بود که رفتم آرامگاهی که پدرم دفن شده یک برگه گواهی فوت درمنزل که پزشک صادر کرده بود رو اونهم به صورت فتوکپی برداشتم و رفتم اداره ثبت .متاسفانه قبول نکردند به دلیل مرور زمان و اینکه این گواهی اصل برگه نیست گفتند برو نزد پزشک وبگو اصلش رو دوباره صادرکنه شاید انجام داد.که بنده رفتم وپزشک گفت اینبار صادرکردم و دادم به برادرتون الان دوباره بخوای صادرکنم یک تومن میگیرم اما میتوانم به جاش همین گواهی رو که فتوگپیه امصابزنم ومهر کنم و گواهی کنم که این گواهی مورد تایید است من آوردم برگه رو دوباره به اداره ثبت دوباره بهانه درآوردند وفقط این برگه یک نکته خوب داشت که پدرم درمنزل که در یک روستا بوده فوت کرده بود بنابراین ثبت احوال یک فرم دادند که ببر دهیار مهر و امضاکند که پدرت طبق مشخصات وتاریخ همین برگه دراین روستا فوت شده و بیار تا این دوبرگه رو ضمیمه کنیم اما نگفتند ایا آخر میشود گواهی فوت صادرکنند یا مراحل دیگری درپیش است وآیا اصلا توسط این دوباره اداره ثبت احوال خودش فوت پدرم را درسامانه ثبت میکند یا برای گواهی فوت باز نیاز به دادگاه پاسگاه دارم.التماس میکنم مرا از سرگردانی نجات دهید چون نمیدانم چرا تا امروز هیچ وکیلی نتوانست درست راهنماییم کند